



O IZLOŽBI
Projekt Promatranje s razumijevanjem bavi se svjesnim, koncentriranim te upućenim gledanjem i snalaženjem u prostoru, uz postavljanje pitanja kao: Kako čitati kartu? Kako odrediti strane svijeta? Zašto je ova zgrada tako visoka, a druga tako niska? Kakve to boje prevladavaju na pročeljima i zašto su važne?
Izloženi su rezultati provedene radionice; fotografije s terenskog obilaska u sklopu kojeg su se učenici kretali gradom služeći se kartom i stranama svijeta, zatim ortofoto karta koja je služila kao podloga za smještanje raznih urbanističkih elemenata grada /promet, zelenilo, pješačke zone, izgradnja/ te obojane bojanke pročelja važnih javnih građevina u centru grada.
Cilj interaktivne izložbe je aktivno uključivanje posjetitelja u slaganje karte grada. Urbanistički elementi su slobodno položeni na kartu ili pored karte te je svaki posjetitelj pozvan da, po uzoru na učenike, složi sastavne dijelove grada.













Cilj programa je edukacija djece kao nadogradnja osnovnih znanja o fizičkom prostoru koji nas okružuje kroz uočavanje i razumijevanje sastavnih dijelova nekog grada i naselja u Međimurju.
Znati kako gledati i što vidjeti, kroz pojašnjenje pojmova i odnosa između izgrađenog i neizgrađenog, punog i praznog, umjetnog i prirodnog osnažuju se djeca od najranije dobi da budu aktivni promatrači prostornih datosti i mijena. Uz poticaj naučeno će primijeniti u svakodnevnom životu, snalaženju u prostoru, čitanju karata i određivanju strana svijeta, ali i razviti senzibilitet za mjerilo izgradnje nekog mjesta, količine i kvalitete javnih i zelenih površina, zastupljenost kulturnih sadržaja i njihovu međusobnu povezanost, koloritet pročelja javnih i privatnih zgrada.
Kroz terenski obilazak grada i radionica uz stručno vodstvo učenici će se upoznati s arhitektonskim i urbanističkim elementima koji nas okružuju i sastavni su dio fizičkog prostora. Potaknuti će se razmišljanje o korištenju prostora kroz dijalog o dojmovima i doživljajima našeg okruženja, uz naglasak na stanovnike koji su korisnici tog prostora.
Kroz analizu konteksta svaki od sudionika potiče se kritički osvrnuti na promjene u prostoru koji promatra primjereno njihovoj dobi. Sudionici radionice aktivno su uključeni te u kontroliranim uvjetima uz stručno vodstvo diktiraju proces ali i ishod same radionice.
Program se provodi u sklopu projekta “Murai 2.0” temeljem javnog poziva za programe u 2025. godini.
Mjesto održavanja radionice je Knjižnica Nikola Zrinski Čakovec.
U radionici su sudjelovali učenici 4. razreda 1. Osnovne škole Čakovec. Veliko hvala učenicima i učiteljici Mariji Toplek na aktivnom sudjelovanju u programu!

* Program se provodi u sklopu projekta “Murai 2.0”, cjeline Kultura za djecu i mlade, sufinanciranog sredstvima Zaklade “Kultura nova”, Ministarstva kulture i medija RH i Međimurske županije, kojim Platforma za Društveni centar Čakovec, u partnerstvu s Općinom Sveti Juraj na Bregu, uspostavlja cjelogodišnji program i nastavlja izgradnju vizije kojom se otvaraju vrata suvremenoj kulturi i umjetnosti u Kreativno-edukativnom centru Murai u Pleškovcu. Projekt „Murai u Knjižnici” predstavlja proširenje i prijenos odabranih programskih sadržaja u gradski kontekst, čiju provedbu omogućuje financijska potpora Grada Čakovca.
rujan, 2025.