MOJE ŠKOLSKO DVORIŠTE

Znanje o prostoru, svjesnost i učenje značaja javnog prostora uključeno je u školsku satnicu tek minimalno, a upravo su škole institucije u kojima se osnovno znanje o prostoru mora usvojiti.

Hrvatski školski sustav od osnovne, srednje škole pa do fakulteta karakterizira orijentiranost na teoretska znanja te sve manja zastupljenost praktične nastave i razvijanja motoričkih vještina učenika. Sve je veći problem u motiviranju učenika osnovnih škola da u svom daljnjem obrazovanju odaberu neku od strukovnih škola, time i strukovna znanja koja bi se prenosila na buduće generacije polako nestaju.

Školske zgrade i njihov okoliš su javni prostori, a školska dvorišta mjesta okupljanja prije i poslije nastave, za vrijeme odmora i nastave na otvorenom, mjesta druženja za vrijeme ljetnih praznika i izvanškolskih aktivnosti. Dakle, nije li upravo taj prostor u kojem učenici svakodnevno borave idealan i za praktično podizanje razine znanja o prostoru?


Kao mali doprinos skretanju pažnje na navedene teme i postepenom poboljšanju trenutnog stanja, projektom „Moje školsko dvorište“ predlaže se održavanje radionica za učenike sa ciljem konkretnih intervencija u prostorima školskih dvorišta.


Radionice će poboljšati kvalitetu prostora školskih dvorišta od kojih su mnoga minimalno uređena bilo zbog financijskih, organizacijskih razloga ili manjka inicijative. Osim uređenja dvorišta radionicama će se
obogatiti i praktično znanje nastave tehničke i likovne kulture. Ostvarit će se suradnja sa srednjim strukovnim školama čiji učenici dio svoje praktične nastave mogu nadopuniti sudjelovanjem na radionicama, a time i predstaviti svoje škole i zanimanja osnovnoškolskim učenicima. I male promjene u prostoru školskog dvorišta potaknut će razmišljanje o kvaliteti naših javnih prostora.

Postavljanje klupica, stalaka za bicikle, sadnja stabala, poboljšanje prostora sportskih igrališta, bojanje partera, samo su neke od mogućih intervencija. Školska dvorišta, sudjelovanjem samih učenika u njihovu uređenju, zaista će tada postati „moje školsko dvorište“, a ujedno će se povećati svijest o odgovornosti svakog od nas o brizi i čuvanju prostora.